26 Şubat 2014 Çarşamba

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ile Görüşmemiz

13 Şubat Perşembe günü Türkiye’nin en tanınmış ve başarılı şirketlerinden biri olan Türk Hava Yolları Yönetim kurulu başkanı Hamdi Topçu ile Atatürk Havaalanı yakınlarındaki ofislerinde bir görüşme gerçekleştirdik. Yaklaşık bir buçuk saat süren görüşmemiz boyunca, sektöre ve Türk sivil havacılığına dair sorduğumuz sorulara verdiği samimi cevapların yanısıra Hamdi Bey’den hayat hikayesine ve tecrübelerine dair önemli bilgiler öğrendik.


Eğitimini Marmara Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladıktan sonra iş hayatına mali müşavir olarak başlayan Hamdi Bey hayattaki başarısını açıklarken istikranın önemini sıklıkla vurguladı. İstikranın nasıl elde edileceği konusundaysa başlanılan işin yarım bırakılmayıp mümkün olduğunca zirveye taşınarak gerçekleşeceğini belirtti. 2003 yılında getirildiği THY bünyesindeki pozisyonunu ve kurumun başarılarını verdiği rakamsal verilerle açıkladı ve bu yılki hedeflerinin 60 milyon yolcu olduğunu belirtti. Türk Hava Yolları’nın vizyonu olaraksa kalite eğrisinin daimi yükselişine rağmen maliyetin en aza indirgenerek sürekli büyümenin hedeflenmesi olarak açıkladı. THY’nin her anlamda en iyi olabilmesi açısından ikramları karşılayabilecek bir catering şirketi kurduklarını ve üretimde fabrikasyon tekniklerini kullanmadıklarını belirtti. Kurumun başarısında senkronizasyonun, ortak akıl, çalışma ve motivasyonun önemini fazlasıyla vurguladı ve bunların bileşiminin devamlı büyümeye yol açacağını belirtti. Sektörde sahip oldukları payın her geçen gün artırıldığını ve bu nedenle rekabetin giderek daha önemli bir konuma geldiğine de dikkat çekildi.

2030larda sivil havacılığın merkezinin İstanbul olacağını ve yöneltilen soru üzerine yapımına başlanılan üçüncü havaalanının gerekliliğini vurguladı. 30 yıl önce hava trafiğinin çoğu Amerika içi uçuşlar olmasına rağmen şu anki merkezin doğuya doğru kaydığını ve bu nedenden ötürü İstanbul’un ilerleyen periyotlarda daha önemli bir merkez haline geleceğini belirtti. Bu nedenle, artması muhtemel talebi karşılayabilmek adına ülke olarak yeni bir havaalanına olan ihtiyacımızı vurguladı. İhtiyacın tanımını ise karşılandığında haz veren, karşılanmadığında ızdırap veren şey olarak yaptı.

Bize sektörle ilgili önemli bilgiler veren ve THY daha yakından tanımamıza olanak sağlayan Hamdi Topçu’ya çok teşekkür ediyoruz.

Elif Cansu Gayretli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder